Reklamation och retur

Du som är privatperson har 14 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta webbutiken för värdeminskningen. För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt samt återsändas tillsammans med varan.

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet.

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden (79 kronor) för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.

Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Exempel på godkända reklamationer:

· Sprickor i godset

· Sprickor i glasyren

· Kantstött gods

· Mistor (synlig lera) i glasyren


Exempel på icke godkända reklamationer:

- Nyansskiftningar i glasyren

· Olika djup i reliefmönstret 

· Små formvariationer på samma modell

· Krackelering och rinnande glasyr på effektglasyrerna (läs under produktinformation

Variationer i glasyren ”fikon/fig”


Instruktioner:

• Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran.
 Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.

• Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.

• Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.


• Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.


Förpacka godset väl för att undvika skador.

• Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.

• Returadress är Sthål AB, c/o Best Transport, Ågatan 5, 212 25 Malmö. Returer måste skickas som företagspaket!

OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.